5 wskazówek jak zdrowiej żyć

Biorąc pod uwagę czasy w jakich żyjemy, powinniśmy zacząć dbać o swoje zdrowie, jeżeli tego nie robimy. Zdrowy, odpowiednio odżywiony organizm będzie dzielnie nas chronił przed chorobami. Wdrożenie zdrowych zmian nie jest trudne, wymaga po prostu czasu.

Dlatego nie zależnie od miejsca, w którym jesteś, zacznij o siebie dbać. Pamiętaj, że o tym jak wygląda Twoje życie decydujesz sama.

Przedstawiam Ci kilka wskazówek, które pomogą powoli wprowadzać zmiany, które posłużą Twojemu zdrowiu.

1. Pij wodę

Nasz organizm potrzebuje bardzo dużo wody, do normalnego funkcjonowania. Staraj się codziennie wypijać około 2 litrów czystej wody. W ten bilans nie wlicza się herbata czy kawa. To musi być czysta woda. Ma ona ogromne znaczenie dla naszego ciała.

Woda nawilża błony śluzowe, wspomaga trawienie i rozprowadzanie substancji odżywczych do tkanek. Wspomaga układ odpornościowy i limfatyczny. Jeżeli pijemy za mało wody, wtedy nasza skóra staje się sucha, szorstka i ziemista.

Dobrym pomysłem na zwiększenie ilości wypijanej wody w ciągu dnia, jest picie szklanki ciepłej wody z cytryną tuż po przebudzeniu. Taki napój pobudzi układ pokarmowy do pracy i wstawi go na szybsze tory.

2.Podczas posiłków nie popijaj

Wiem, jak ciężko to zrobić w praktyce, bo sama należę do osób, które jedzą “jak kaczka”, tzn. podczas jedzenia muszę mieć picie inaczej się zatykam. Czuję, że jedzenie stoi mi w gardle i nie idzie dalej. Jednak gdy piłam w czasie jedzenia, zawsze po posiłku bolał mnie brzuch i miałam okropne wzdęcia.

Pijąc w czasie jedzenia rozcieńczamy soki trawienne i jedzenie, które trafia do żołądka nie jest dobrze strawione. Stąd biorą się wzdęcia i bóle brzucha.

Teraz już wiem, że to prawda i najlepiej jest pić po posiłku. Ciągle jest mi trudno to zachować. Jeśli już naprawdę muszę popić, to robię mały łyczek i staram się już nie pić.

3. Dokładnie gryź

Każdym posiłkiem należy się delektować i żuć dokładnie każdy kęs. Żeby jedzenie było dobrze trawione, to musi już na początku swojej drogi zostać wymieszane z enzymami obecnymi w jamie ustnej. Gdy dobrze pogryziemy nasz pokarm, wtedy będzie on całkowicie strawiony. Organizm dostanie wszystkie dostępne składniki z danego produktu.

4. Odpowiednia temperatura

Bardzo ważna jest temperatura posiłków, które jemy. To w jakiej temperaturze jemy nasze jedzenie, wpływa na funkcjonowanie naszych organów.

Lodowate potrawy osłabiają narządy. Z kolei bardzo gorące, parzą śluzówkę gardła i żołądka, co może sprzyjać rozwojowi stanów zapalnych. Najlepsza temperatura jedzenia to temperatura pokojowa i lekko ciepła.

5.Dbaj o estetykę

Dbanie o ładne podanie posiłków powoduje, że nasz organizm wytwarza więcej enzymów trawiennych. Szczególnie wyczulone na ładne jedzenie są nasze ślinianki. Jeżeli widzimy jedzenie, które apetycznie wygląda. od razu mamy więcej śliny, co znacząco poprawia proces trawienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *