Co zrobić gdy stres nas zjada? 3 szybkie wskazówki

Niestety stresu doświadcza każdy z nas. Wiele z nas wie jak sobie z nim radzić, ale często nie wykorzystuje tego w praktyce. Często, gdy sprawy nie idą po naszej myśli, poziom stresu zaczyna nas przytłaczać. Co wtedy zrobić i jak sobie z nim poradzić? Poniżej kilka wskazówek.

Zwolnij i pomyśl

To najlepsze co możesz zrobić w sytuacji, gdy stres osiągnął już bardzo wysoki poziom. Usiądź w spokojnym miejscu z ulubioną herbata lub kawą. Weź notes i pomyśl nad tym co wywołuje Twój stres. Co jest w sytuacji, w której się znajdujesz, co Cię martwi, czego się obawiasz, z czym masz trudność. Wypisz to wszystko na kartce. Dokładnie wszystko wyrzuć z głowy na papier, a później zacznij nad tym myśleć. Czasem zdarza nam się mówić, że czegoś się obawiamy, z czymś mamy problem. Gdy usłyszymy pytanie od bliskiej nam osoby, o to co nas tak martwi albo czego się obawiamy, dopiero wtedy zdajemy sobie sprawę, że nie potrafimy konkretnie powiedzieć, co w nas ten strach wywołuje.

Dlatego weź notes, usiądź w cichym zakątku i porozmawiaj z samą sobą o tym co Cie stresuje. Gdy już wszystko wypiszesz, to zacznij szukać rozwiązań. Pomyśl na spokojnie, bez emocji co możesz zmienić w tej sytuacji.

Jeśli Twój stres wywołuje nadmiar obowiązków w pracy, spróbuj pogrupować je od najważniejszych do mniej ważnych. Przy każdym zadaniu napisz ile czasu może zająć Ci jego wykonanie i czego potrzebujesz, aby je wykonać. Przepracuj tak każdą rzecz, którą wypisałaś. Gdy stworzysz sobie listę, gdzie będziesz widzieć, co masz do zrobienia i czego konkretnie potrzebujesz, zobaczysz, że Twój strach zmaleje i poczujesz, że wiesz co masz robić.

Możesz tak zrobić z każdym problemem, który generuje u Ciebie stres. Wszystko zapisz, przeanalizuj i uporządkuj. Od razu lepiej się oddycha, prawda?

Przegadaj z kimś

Najlepiej wybierz do takiej rozmowy, kogoś kto Cie zna bardzo dobrze i do kogo masz pełne zaufanie. Przedstaw swój problem ,powiedz o tym czego się obawiasz. Później posłuchaj co ta druga osoba ma do powiedzenia. Bardzo często, gdy coś nas bardzo stresuje lub mamy z czymś duży problem, nie myślimy racjonalnie. Nie widzimy różnych rozwiązań.

Dlatego dobrze jest porozmawiać z kimś, kto nas zrozumie i podpowie co możemy zmienić w swoim podejściu lub po prostu porozmawiacie, a podczas tej rozmowy możecie wspólnie dojść do różnych rozwiązań Twojego problemu. Rozmowa to dobra rzecz, praktycznie w każdym przypadku.

Ćwicz! Nie żałuj podłogi…

ćwicz, aż rozbolą Cie nogi. To taka mała modyfikacja słów piosenki, ale jest w tym dużo prawdy. Aktywność fizyczna pozwoli na oderwanie się od nurtujących nas myśli. Wybierz się na spacer, weź słuchawki i posłuchaj czegoś co lubisz. Może to być podcast, lekcje języka, jakiś audiobook. Wyjdź i po prostu idź przed siebie. Skup się na tym, aby korzystać ze tego spaceru. Jeżeli czegoś słuchasz, skup się na tym całkowicie.

Bardzo często, gdy oderwiemy się na chwilę od swoich problemów, rozwiązania przychodzą w najmniej oczekiwanej chwili. Jeżeli ćwiczysz na siłowni, to oczywiści zrób trening. Wybierz tą aktywność, która sprawi Ci przyjemność.

Poza tym, że oderwiesz myśli od swojego problemu, to jeszcze w twoim organizmie wytworzą się endorfiny. Hormony szczęścia odprężą Twoje skołatane nerwy i zobaczysz wszystko w lepszym świetle.

Nie bez przyczyny mawiano kiedyś, że jeśli ma się jakiś problem, to trzeba go rozchodzić.

Pamiętaj, że długotrwały stres obciąża nasz układ odpornościowy. Układ krążenie oraz nerwowy także dostają w kość.

Pamiętaj! Dobrym sposobem na stres i problemy jest praca na kartce ze swoimi obawami, rozmowa z kimś bardzo bliskim oraz aktywność fizyczna.

Wypróbuj wszystkie te metody, gdy będziesz miała jakiś kłopot i daj znać czy zadziałały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *