Czy cukier Tobą rządzi cz.II?

Światowa Organizacja zdrowia wskazuje cukier, jako największe zagrożenie dla naszego zdrowia. Dzienna dawka cukru dla kobiet, określona przez WHO to max. 25 g czyli ok. 6 kostek. Dla mężczyzn jest to ilość 35 g czyli ok. 9 kostek. Statystycznie w ciągu roku spożywamy około 40 kg cukru. Pochodzi on ze wszystkich kolorowych napojów, słodyczy, produktów przetworzonych, które zjadamy. To bardzo alarmujące dane, ponieważ tak wysokie spożycie cukru, przyczynia się do zwiększonej zachorowalności na choroby układu krążenia oraz otyłość.

Że niby nic słodkiego?

Często nie zadajemy sobie sprawy z tego, że pochłaniamy duże ilości cukru każdego dnia. W pracy drożdżówki i cukierki. Po południu, w domu zjadamy ciasteczko, wypijamy szklankę przepełnionego cukrem soku, która rzekomo ma się zaliczać do codziennej porcji warzyw i owoców. Przed telewizorem podjadamy różne przekąski co jeszcze podbija ilość zjedzonego cukru.

Oczywiście ulubiony słodycz zjedzony raz na jakiś czas, w rozsądnej ilości nie wyrządzi nam krzywdy. Warto jednak pamiętać, że jedzenie jednego batona typu snickers dziennie, spowoduje, że w ciągu roku przybędzie nam około 7 kg.

Najprostszym sposobem na ograniczenie ilości cukru w diecie, jest rezygnacja ze sklepowych słodyczy. Dobrym ich zamiennikiem będą suszone owoce czy orzechy. Wieczorne przekąski można zamienić na warzywa pokrojone w słupki, jedzone z hummusem lub inną, ulubioną pastą warzywną. Zamiast coli można pić wodę z kawałkami cytryny, pomarańczy, truskawki czy innymi ulubionymi owocami.

Cukier to nasz wróg numer jeden. To przez niego chorujemy na cukrzycę, miażdżycę, nowotwory, itd. Warto o tym pamiętać podczas naszych codziennych, żywieniowych wyborów. Największy wpływ na stan naszego zdrowia mamy my sami. Warto codziennie podejmować wyzwanie, żeby cieszyć się dobrym zdrowiem na starość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *