Dobrze Jedz- Orzechy

 

 

 

Orzechy to doskonałe źródło białka, cennych kwasów tłuszczowych i innych mikroelementów. Dla zdrowotności powinniśmy jeść codziennie garść orzechów. Oczywiście dołączając do tego odpowiednio zbilansowana dietę. Wtedy będziemy mieć najlepsze korzyści zdrowotne. Orzechy to nic innego jak nasiona, a każde nasionko jest bardzo bogate w substancje odżywcze, dlatego też warto włączać orzechy do swojej codziennej diety.

Orzechy mogą być doskonałą przekąską lub składnikiem do stworzenia innych pyszności. Mogą posłużyć do zrobienia domowej granoli, batoników musli czy jogurtów. Można ich użyć jako dodatek do domowego chleba, innych wypieków czy do przygotowania napoju orzechowego. Orzechy mogą być zmielone na mąkę i wykorzystane do przygotowania wielu pysznych i zdrowych dań.

Czy tłusty orzeszek jest dobry?

Wiele osób unika orzechów, ponieważ boi się tłuszczu w nich zawartego. Niepotrzebnie. Orzechy powinny codziennie pojawiać się  w naszej diecie. To prawda, że orzechy, to bardzo kaloryczna przekąska, ale jakość kalorii z orzechów w porównaniu do kalorii z batoników czy ciastek jest zupełnie inna.

Duży wybór

Każda odmiana orzechów ma inne właściwości. Jednak wszystkie zawierają białko, zdrowe tłuszcze, składniki mineralne i witaminy, które są niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Mamy całą gamę orzechów do wyboru. Każdy ma ogromne spektrum korzystnych właściwości zdrowotnych. Dlatego warto wiedzieć jakie orzechy są dobre do pieczenia, a jakie są idealne do zrobienia masła orzechowego.

Poniżej opiszę właściwości najpopularniejszych orzechów.

Migdały

 

Migdały to orzechy, o których można powiedzieć, że są najbardziej uniwersalne. Mają delikatny smak, który pasuje praktycznie do wszystkiego. Zawierają bardzo dużo witaminy E, więc doskonale działają na skórę. Poza tym w migdałach znajdziemy bardzo dużo wapnia. Z migdałów możemy zrobić pyszne masło migdałowe, które następnie można dorzucić do smoothie, owsianek czy innych potraw. Poza tym mleko migdałowe jest idealnym zamiennikiem mleka krowiego. Pasuje do kawy, ciast, deserów i w zasadzie do wszystkiego do czego będzie nam pasowało.

Orzechy laskowe

 

Są bogate w wapń, potas oraz fosfor. Potas jest odpowiedzialny za regulowanie ciśnienia krwi. Natomiast fosfor i wapń wzmacniają nasze kości.

Orzechy włoskie

 

Są skarbnicą kwasów omega-3. Posiadają również właściwości grzybobójcze i bakteriobójcze. Zawierają także kwasy omega-3, które regulują poziom cholesterolu we krwi.

Orzechy nerkowca

 

 

Zawierają dużo kwasów tłuszczowych. Znajdziemy w nich również bardzo dużo antyoksydantów. Dzięki zawartości antyoksydantów nasz organizm jest chroniony przed wolnymi rodnikami, które niszczą komórki naszego ciała.

Zapobiegają również miażdżycy. Żelazo dodaje sił i przeciwdziała anemii. Witamina A wyostrza funkcjonowanie narządów zmysłowych.

 

Jest jeszcze bardzo dużo rodzajów orzechów i wiele ich zastosowań. Nie będę ich wszystkich opisywać, tylko podkreślę, że warto, naprawdę warto włączyć orzechy do swojej codziennej diety. Mogą być świetną przekąską, gdy jesteśmy poza domem. Namoczone i zblendowane stworzą masło orzechowe, które możemy wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. Posypane solą i uprażone w piekarniku (180°C) będą idealną przekąską do wieczornego filmu. Kawałki jabłka czy przekrojone daktyle, posmarowane masłem orzechowym są genialnym zamiennikiem batoników czy innych łakoci. Orzechy to bardzo zdrowe pożywienie, nie zapominajmy o nich podczas komponowania dziennego menu.

 

Lubicie orzechy i produkty z nich? Jakie są wasze ulubione?

* Na blog wprowadzam nowy cykl „Dobrze Jedz”. Będę w nim opisywać produkty, które warto włączać do swojej diety i które bardzo korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Jeżeli chcecie żeby znalazł sie tu jakiś produkt lub potrzebujecie wpisu na jakiś temat, to piszcie w komentarzach. Zapraszam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *